איך להפוך לטייס אזרחי
איך להפוך לטייס אזרחי
איך להפוך לטייס אזרחי? קיימת תפיסה רווחת כי הדרך היחידה לעבור הכשרה לטיסה, היא דרך קורס הטיס של צה"ל וכי כל הטייסים האזרחיים המשתלבים בחברות התעופה השונות התחילו כטייסי חיל האוויר. אמנם, רבים מטייסי חברות התעופה הישראליות הם אכן בוגרי בית הספר לטיסה של חיל האוויר, אך גם אם מצאת את עצמך באפיק אחר בשירותך הצבאי, אין כל צורך לוותר על החלום לכבוש את השמיים. כיום, ניתן לעבור הכשרה בבית ספר אזרחי ולקבל רישיון טיס אזרחי שלאחר צבירת שעות טיסה עצמאיות מרובות, יאפשר לך לעבוד באחת מחברות התעופה.
לא רבים יודעים זאת, אך למעשה ישנו מחסור אקוטי בטייסים בחברות התעופה האזרחיות ברחבי העולם. מאז שהוחלה מדיניות שמיים פתוחים במדינות המערב וחברות תעופה רבות החלו לצוץ, נדרשים טייסים רבים מאי פעם.
על מנת להצטרף לשורות טייסי חברת התעופה, קיימות מספר דרישות סף.
- נתחיל כמובן במובן מאליו – על מנת להתקבל כטייסים בחברת תעופה, נדרש רישיון טייס וצבירה של שעות טיסה מרובות. קורס טייס אזרחי הוא המקום המתאים לרכוש את הניסיון, הידע והכישורים הנדרשים לקבל הרישיון ושעות הטיסה.
- שליטה בעברית ברמת שפת אם ובאנגלית ברמה גבוהה.
- סיווג ביטחוני מתאים – היעדר עבר פלילי ונכונות לעבור בדיקת רקע ביטחונית.
- אזרחות מקומית של המדינה הרלוונטית. כלומר, אם פנית לארקיע, עליך להחזיק באזרחות ישראלית, ואם פנית ללופטהנזה, אזרחות גרמנית.
- תעודת בגרות מלאה ולבעלי תואר ראשון קיים יתרון משמעותי. במידה ואין לך תואר ראשון, ניתן לשלב בקלות לימודים אקדמיים עם קורס הטייס.
השלבים אל רישיון הטייס המתאים לביצוע טיסות מסחריות הם מרובים ועבודה רבה תידרש ממך. במידה ויעלה בידך לצלוח את כולם, יתאפשר לך להגשים חלום המשותף לרבים מאיתנו ולהטיס מטוס מסחרי.
השלב הראשון יהיה לעבור קורס טיס פרטי אשר בסופו נקבל רישיון טיס פרטי. רישיון זה יתיר לך להטיס מטוסים חד מנועיים בלבד. בשלב זה, עוד לא נתמודד עם מנועי סילון ונחווה את הטיסה עם מנוע בוכנות. החוק מתיר להשתמש ברישיון הטיס הפרטי אך ורק למטרות פרטיות ואין לעשות כל שימוש מסחרי בטיסות עם רישיון זה.
כדי לבצע טיסות מסחריות הדורשים ידע מקצועי על מטוסים כבדים יותר, נדרש רישיון טיס מסחרי. על מנת להתקבל לקורס, נדרשות 200 שעות טיסה, או 150 במידה וקורס הטיס הפרטי שלך נערך בשנתיים האחרונות.
בנוסף, לפני הפנייה לקורס הטיס המסחרי, עליך לעבור קורס הגדר מכשירים. קורס זה יספק לכם את כל הידע הדרוש על מנת לטוס בכללי טיסת מכשירים – כלומר, על ידי הסתמכות על המכשירים בלוח המחוונים בתא הטייס ללא תנאי ראות כלל. תנאי הקבלה לקורס הגדר מכשירים הוא 125 שעות טיסה, מתוכן לפחות 50 שעות בטיסות ניווט.
לא כל כך מהר. אמנם השגת את כל הרישיונות ועברת את כל ההכשרות בשלב זה, אך על מנת להטיס נוסעים למטרות מסחריות נדרשת צבירה של שעות טיסה נוספות. הדרישה משתנה ממדינה למדינה ובישראל הינה עומדת על 500 שעות. חברות תעופה מסוימות עשויות לבקש אפילו יותר.
אנו מזמינים אותך לרכוש את כל הכלים, הניסיון ומאות שעות טיסה בליווי מקצועי ברמה הגבוהה ביותר ולהגשים את החלום להטיס נוסעים בתשלום באחת מחברות התעופה הרבות שממלאות היום את השמיים.
לא רבים יודעים זאת, אך למעשה ישנו מחסור אקוטי בטייסים בחברות התעופה האזרחיות ברחבי העולם. מאז שהוחלה מדיניות שמיים פתוחים במדינות המערב וחברות תעופה רבות החלו לצוץ, נדרשים טייסים רבים מאי פעם.
על מנת להצטרף לשורות טייסי חברת התעופה, קיימות מספר דרישות סף.
- נתחיל כמובן במובן מאליו – על מנת להתקבל כטייסים בחברת תעופה, נדרש רישיון טייס וצבירה של שעות טיסה מרובות. קורס טייס אזרחי הוא המקום המתאים לרכוש את הניסיון, הידע והכישורים הנדרשים לקבל הרישיון ושעות הטיסה.
- שליטה בעברית ברמת שפת אם ובאנגלית ברמה גבוהה.
- סיווג ביטחוני מתאים – היעדר עבר פלילי ונכונות לעבור בדיקת רקע ביטחונית.
- אזרחות מקומית של המדינה הרלוונטית. כלומר, אם פנית לארקיע, עליך להחזיק באזרחות ישראלית, ואם פנית ללופטהנזה, אזרחות גרמנית.
- תעודת בגרות מלאה ולבעלי תואר ראשון קיים יתרון משמעותי. במידה ואין לך תואר ראשון, ניתן לשלב בקלות לימודים אקדמיים עם קורס הטייס.
השלבים אל רישיון הטייס המתאים לביצוע טיסות מסחריות הם מרובים ועבודה רבה תידרש ממך. במידה ויעלה בידך לצלוח את כולם, יתאפשר לך להגשים חלום המשותף לרבים מאיתנו ולהטיס מטוס מסחרי.
השלב הראשון יהיה לעבור קורס טיס פרטי אשר בסופו נקבל רישיון טיס פרטי. רישיון זה יתיר לך להטיס מטוסים חד מנועיים בלבד. בשלב זה, עוד לא נתמודד עם מנועי סילון ונחווה את הטיסה עם מנוע בוכנות. החוק מתיר להשתמש ברישיון הטיס הפרטי אך ורק למטרות פרטיות ואין לעשות כל שימוש מסחרי בטיסות עם רישיון זה.
כדי לבצע טיסות מסחריות הדורשים ידע מקצועי על מטוסים כבדים יותר, נדרש רישיון טיס מסחרי. על מנת להתקבל לקורס, נדרשות 200 שעות טיסה, או 150 במידה וקורס הטיס הפרטי שלך נערך בשנתיים האחרונות.
בנוסף, לפני הפנייה לקורס הטיס המסחרי, עליך לעבור קורס הגדר מכשירים. קורס זה יספק לכם את כל הידע הדרוש על מנת לטוס בכללי טיסת מכשירים – כלומר, על ידי הסתמכות על המכשירים בלוח המחוונים בתא הטייס ללא תנאי ראות כלל. תנאי הקבלה לקורס הגדר מכשירים הוא 125 שעות טיסה, מתוכן לפחות 50 שעות בטיסות ניווט.
לא כל כך מהר. אמנם השגת את כל הרישיונות ועברת את כל ההכשרות בשלב זה, אך על מנת להטיס נוסעים למטרות מסחריות נדרשת צבירה של שעות טיסה נוספות. הדרישה משתנה ממדינה למדינה ובישראל הינה עומדת על 500 שעות. חברות תעופה מסוימות עשויות לבקש אפילו יותר.
אנו מזמינים אותך לרכוש את כל הכלים, הניסיון ומאות שעות טיסה בליווי מקצועי ברמה הגבוהה ביותר ולהגשים את החלום להטיס נוסעים בתשלום באחת מחברות התעופה הרבות שממלאות היום את השמיים.