הגורם האנושי האחר: כיצד משפיעים הנוסעים על מיומנויות הטיסה?

הגורם האנושי האחר: כיצד משפיעים הנוסעים על מיומנויות הטיסה?

אם כבר מזמן חלמת לרכוש מיומנות במקצועות התעופה, סביר להניח שכבר עלו בראשך פנטזיות על היום בו יהיה באפשרותך לקחת עמך נוסעים לכל הרפתקה חדשה בשמיים. אולי אפילו כבר חשבת על אנשים היקרים לך שילוו אותך ברגע המרגש הזה. זהו ללא ספק אחד היתרונות העיקריים ברישיון הטיס שלנו – אנו יכולים לבחור את שותפינו לטיסה ולצאת יחד למסעות המותאמים אישית לכל צורך שלנו. עם זאת, כדי להבטיח שנגיע למעוז חפצנו בשלום, חשוב שנזכור שהנוסעים המתלווים אלינו יכולים להשפיע על מידת תשומת הלב וההקפדה על הנהלים. כדי לצלוח את האתגר הזה, אלו כמה נקודות שחשוב לזכור.

עליה ניכרת באירועי בטיחות הנובעים מהתנהגות הנוסעים

רשות התעופה האמריקאית מדווחת בשנה האחרונה על עלייה מטרידה באירועי בטיחות. רק בשנת 2021, בוצעו מעל 80 חקירות ואף הונפקו קנסות כבדים עקב התנהגות פרועה של נוסעים במטוסים. חברות תעופה מובילות בעולם פרסמו קמפיינים המצהירים כי תינקט מדיניות אפס סובלנות כלפי התפרעות בגוף המטוס. מעבר לעובדה שמדובר בהתנהגות בלתי ראויה, היא עשויה לסכן חיים. הגבול בין התלהבות ושמחה ובין הסחת דעת שעשויה לפגום בשיפוט הטייס עשוי להיות דק. כאנשי מקצוע, חשוב שאנו נדע להציב את הגבול הזה.

דגשים לטיסות פרטיות

בעוד שבטיסות מסחריות עומד לרשותנו צוות אבטחה ודיילות שמבטיח שהטיסה תתנהל כשורה, בכלי הטיס הפרטי – הכול עלינו. נוסע שמתלווה אלינו עשוי פתאום להתפעם מהנוף היפהפה שבחוץ, לצפות בציפורים נודדות או לראות דבר מסקרן על הקרקע. הוא עשוי להסב את תשומת ליבנו למראה המרהיב או אפילו לבקש מאיתנו להתקרב אל עצמים שונים כדי לבחון אותם היטב – חשוב שלא נבלע את הפיתיון הזה. מוטב לאכזב את האורחים שלנו מאשר לסכן אותם.

להקפיד על כל הנהלים במשנה זהירות

גם בטיסות פרטיות, חשוב שנוכל לנהל את כל הסיכונים. עלינו לקחת בחשבון כי הסחות הדעת והסביבה החברותית עשויה לגרום לנו לזחיחות. הדרך הטובה ביותר להימנע מהזחיחות הזו היא להיות מודעים לה ולפעול באופן יזום כדי לעמוד בכל הנהלים. זה הזמן לעבור על הבד"ח שוב ושוב ולחזור אל כל הנהלים בקול רם. יש להבהיר לנוסעים כי עליך להקדיש את כל תשומת הלב לתפעול המטוס וכי כל שינוי בהתנהגות, מהסרת חגורות הבטיחות ועד משיכת הקשב שלך, חייבים להיעשות בהתאם לתנאי שייקבעו מראש.

חשוב שנסביר לנוסעים מה הם יכולים ואינם יכולים לעשות בידיים וברגליים. המטוס מלא בכפתורים וידיות שעשויים להיות מפתים מאוד להתעסקות. יש להבהיר להם כי כל המכשור במטוס, כולל תפסי החלונות והדלתות, הינם מחוץ לתחום.

לפני שניערך לטיסה הראשונה שלנו עם נוסעים, הצעד הראשון הוא לעבור הכשרה עם הטובים ביותר. צוות "איה תעופה" מזמין אותך ללמוד עוד על תוכנית הכשרת הטיס המקיפה שלנו ולהתחיל במסע החדש והמרגש שלך. למידע נוסף, ניתן להשאיר פרטים באתר כעת.

הזן שם
הזן מספר טלפון (10 תווים)
הזן אימייל
הזן הודעתך