כיצד ניצח את האדם את כוח הכבידה?

כיצד ניצח את האדם את כוח הכבידה?

אחד החלומות הגדולים של האדם מראשיתו הייתה להתנתק מהקרקע ולעוף. מאז ומעולם, ניסו רבים לקרוא תיגר על כוח הכבידה ולפתח את המתקן שיאפשר להם לנסוק לשמיים. זוהי פנטזיה המופיעה כמעט בכל מיתוס גדול של תרבויות ברחבי העולם. המוחות הגדולים ביותר שחיו ניסו להגשים אותה, מליאונרדו דה -וינצ'י עם המודל שלו למסוק הראשון בעולם ועד למהנדסים רבים ברחבי העולם שניסו (ונכשלו) לייצר את המכונה המעופפת הראשונה. כיצד, אמנם, הצליחו בסופו של דבר האחים רייט להגשים את החלום רב השנים הזה? כדי להבין זאת יותר לעומק, נסביר ברשימה זו על תהליכים פיזיקליים שונים הפועלים על המטוס.

החוקים הניוטוניים העומדים ביסוד התעופה

כבר במאה ה-17 זיהה ניוטון כי כל גוף שואף תמיד להתמיד בכיוון ומהירות התנועה שלו. כל עוד לא יופעל עליו כל גורם חיצוני שישנה את המהירות או הכיוון, הוא ימשיך בתנועה זו לנצח. לראייה, כך פועלים עצמים הנעים בחלל כמו מטאורים וכוכבי שביט. באותו האופן, גם מטוס שפעולת המנוע שלו נותרת קבועה, ימשיך באותו הכיוון, הגובה והמהירות, כל עוד לא נשנה את עוצמת המנוע או את פעולת ההגאים.

על פעולת המדחף

רוב המטוסים הקלים עובדים באמצעות מנועי בוכנה ומדחפים. כיצד, אמנם, מאפשר המדחף לייצר כוח עילוי מספיק כדי להתנגד לכוח המשיכה? גם כאן, נצטרך לחזור אל החוקים הניוטוניים.

  • ניוטון זיהה כי כוח שווה למסת העצם כפול תאוצתו. המדחף מתרגם את עוצמת המנוע לכוח דחף שיאפשר לייצר תאוצה ולהניע את המטוס.
  • המדחף יוצר כוח צנטרפוגלי הנע ממרכז המדחף החוצה.
  • חלקיקי האוויר סביב להבי המדחף מתנגשים זה בזה ומתחיל להיווצר הפרש בין לחץ האוויר במרכז הכובד של המדחף ובין ציר הסיבוב שלו. הפרשי לחצים אלו גורמים להגברת התאוצה הדוחפת את כלי הטיס קדימה.
  • לבסוף, להבי המדחף מעוצבים באופן אווירודינמי המאפשר לאוויר לזרום מעליהם ותחתיהם באופן שיוצר הפרשי לחץ נוספים, על הציר האופקי. כך, נוצר כוח עילוי הגורם למטוס להתרומם.

סדרה מורכבת של פעולות ותגובות

אם כן, ישנה שרשרת של פעולות המתרגמת את הכוח לטווח רחב של פעולות. ראשית, כוח הבעירה של המנוע מתורגם לתנועת הבוכנה. בהמשך, תנועת הבוכנות המניעה את גל הזיזים של המנוע, מתרגמת את התנועה הלינארית לתנועה סיבובית. לאחר מכן, תנועת המדחף הסיבובית יוצרת הפרשי לחצים המתרגמת את התנועה הסיבובית להאצה. במקביל, מבנה להבי המדחף מתרגם את התנועה הסיבובית לכוח עילוי הדוחף את כלי הטיס כלפי מעלה.

כעת, גם לך יש את ההזדמנות לקרוא תיגר אל כוח המשיכה ולהצטרף אל קבוצת המצוינים שזכתה להכשרה להפעיל כלי טיס. צוות איה תעופה מזמין אותך לחוויה מרגשת ומעצימה עם מדריכי טיסה מיומנים ומקצועיים. למידע נוסף, ניתן להשאיר פרטים באתר כעת.

 

כיצד ניצח את האדם את כוח הכבידה?

אחד החלומות הגדולים של האדם מראשיתו הייתה להתנתק מהקרקע ולעוף. מאז ומעולם, ניסו רבים לקרוא תיגר על כוח הכבידה ולפתח את המתקן שיאפשר להם לנסוק לשמיים. זוהי פנטזיה המופיעה כמעט בכל מיתוס גדול של תרבויות ברחבי העולם. המוחות הגדולים ביותר שחיו ניסו להגשים אותה, מליאונרדו דה -וינצ'י עם המודל שלו למסוק הראשון בעולם ועד למהנדסים רבים ברחבי העולם שניסו (ונכשלו) לייצר את המכונה המעופפת הראשונה. כיצד, אמנם, הצליחו בסופו של דבר האחים רייט להגשים את החלום רב השנים הזה? כדי להבין זאת יותר לעומק, נסביר ברשימה זו על תהליכים פיזיקליים שונים הפועלים על המטוס.

החוקים הניוטוניים העומדים ביסוד התעופה

כבר במאה ה-17 זיהה ניוטון כי כל גוף שואף תמיד להתמיד בכיוון ומהירות התנועה שלו. כל עוד לא יופעל עליו כל גורם חיצוני שישנה את המהירות או הכיוון, הוא ימשיך בתנועה זו לנצח. לראייה, כך פועלים עצמים הנעים בחלל כמו מטאורים וכוכבי שביט. באותו האופן, גם מטוס שפעולת המנוע שלו נותרת קבועה, ימשיך באותו הכיוון, הגובה והמהירות, כל עוד לא נשנה את עוצמת המנוע או את פעולת ההגאים.

על פעולת המדחף

רוב המטוסים הקלים עובדים באמצעות מנועי בוכנה ומדחפים. כיצד, אמנם, מאפשר המדחף לייצר כוח עילוי מספיק כדי להתנגד לכוח המשיכה? גם כאן, נצטרך לחזור אל החוקים הניוטוניים.

  • ניוטון זיהה כי כוח שווה למסת העצם כפול תאוצתו. המדחף מתרגם את עוצמת המנוע לכוח דחף שיאפשר לייצר תאוצה ולהניע את המטוס.
  • המדחף יוצר כוח צנטרפוגלי הנע ממרכז המדחף החוצה.
  • חלקיקי האוויר סביב להבי המדחף מתנגשים זה בזה ומתחיל להיווצר הפרש בין לחץ האוויר במרכז הכובד של המדחף ובין ציר הסיבוב שלו. הפרשי לחצים אלו גורמים להגברת התאוצה הדוחפת את כלי הטיס קדימה.
  • לבסוף, להבי המדחף מעוצבים באופן אווירודינמי המאפשר לאוויר לזרום מעליהם ותחתיהם באופן שיוצר הפרשי לחץ נוספים, על הציר האופקי. כך, נוצר כוח עילוי הגורם למטוס להתרומם.

סדרה מורכבת של פעולות ותגובות

אם כן, ישנה שרשרת של פעולות המתרגמת את הכוח לטווח רחב של פעולות. ראשית, כוח הבעירה של המנוע מתורגם לתנועת הבוכנה. בהמשך, תנועת הבוכנות המניעה את גל הזיזים של המנוע, מתרגמת את התנועה הלינארית לתנועה סיבובית. לאחר מכן, תנועת המדחף הסיבובית יוצרת הפרשי לחצים המתרגמת את התנועה הסיבובית להאצה. במקביל, מבנה להבי המדחף מתרגם את התנועה הסיבובית לכוח עילוי הדוחף את כלי הטיס כלפי מעלה.

כעת, גם לך יש את ההזדמנות לקרוא תיגר אל כוח המשיכה ולהצטרף אל קבוצת המצוינים שזכתה להכשרה להפעיל כלי טיס. צוות איה תעופה מזמין אותך לחוויה מרגשת ומעצימה עם מדריכי טיסה מיומנים ומקצועיים. למידע נוסף, ניתן להשאיר פרטים באתר כעת.

כיצד ניצח את האדם את כוח הכבידה?

אחד החלומות הגדולים של האדם מראשיתו הייתה להתנתק מהקרקע ולעוף. מאז ומעולם, ניסו רבים לקרוא תיגר על כוח הכבידה ולפתח את המתקן שיאפשר להם לנסוק לשמיים. זוהי פנטזיה המופיעה כמעט בכל מיתוס גדול של תרבויות ברחבי העולם. המוחות הגדולים ביותר שחיו ניסו להגשים אותה, מליאונרדו דה -וינצ'י עם המודל שלו למסוק הראשון בעולם ועד למהנדסים רבים ברחבי העולם שניסו (ונכשלו) לייצר את המכונה המעופפת הראשונה. כיצד, אמנם, הצליחו בסופו של דבר האחים רייט להגשים את החלום רב השנים הזה? כדי להבין זאת יותר לעומק, נסביר ברשימה זו על תהליכים פיזיקליים שונים הפועלים על המטוס.

החוקים הניוטוניים העומדים ביסוד התעופה

כבר במאה ה-17 זיהה ניוטון כי כל גוף שואף תמיד להתמיד בכיוון ומהירות התנועה שלו. כל עוד לא יופעל עליו כל גורם חיצוני שישנה את המהירות או הכיוון, הוא ימשיך בתנועה זו לנצח. לראייה, כך פועלים עצמים הנעים בחלל כמו מטאורים וכוכבי שביט. באותו האופן, גם מטוס שפעולת המנוע שלו נותרת קבועה, ימשיך באותו הכיוון, הגובה והמהירות, כל עוד לא נשנה את עוצמת המנוע או את פעולת ההגאים.

על פעולת המדחף

רוב המטוסים הקלים עובדים באמצעות מנועי בוכנה ומדחפים. כיצד, אמנם, מאפשר המדחף לייצר כוח עילוי מספיק כדי להתנגד לכוח המשיכה? גם כאן, נצטרך לחזור אל החוקים הניוטוניים.

  • ניוטון זיהה כי כוח שווה למסת העצם כפול תאוצתו. המדחף מתרגם את עוצמת המנוע לכוח דחף שיאפשר לייצר תאוצה ולהניע את המטוס.
  • המדחף יוצר כוח צנטרפוגלי הנע ממרכז המדחף החוצה.
  • חלקיקי האוויר סביב להבי המדחף מתנגשים זה בזה ומתחיל להיווצר הפרש בין לחץ האוויר במרכז הכובד של המדחף ובין ציר הסיבוב שלו. הפרשי לחצים אלו גורמים להגברת התאוצה הדוחפת את כלי הטיס קדימה.
  • לבסוף, להבי המדחף מעוצבים באופן אווירודינמי המאפשר לאוויר לזרום מעליהם ותחתיהם באופן שיוצר הפרשי לחץ נוספים, על הציר האופקי. כך, נוצר כוח עילוי הגורם למטוס להתרומם.

סדרה מורכבת של פעולות ותגובות

אם כן, ישנה שרשרת של פעולות המתרגמת את הכוח לטווח רחב של פעולות. ראשית, כוח הבעירה של המנוע מתורגם לתנועת הבוכנה. בהמשך, תנועת הבוכנות המניעה את גל הזיזים של המנוע, מתרגמת את התנועה הלינארית לתנועה סיבובית. לאחר מכן, תנועת המדחף הסיבובית יוצרת הפרשי לחצים המתרגמת את התנועה הסיבובית להאצה. במקביל, מבנה להבי המדחף מתרגם את התנועה הסיבובית לכוח עילוי הדוחף את כלי הטיס כלפי מעלה.

כעת, גם לך יש את ההזדמנות לקרוא תיגר אל כוח המשיכה ולהצטרף אל קבוצת המצוינים שזכתה להכשרה להפעיל כלי טיס. צוות איה תעופה מזמין אותך לחוויה מרגשת ומעצימה עם מדריכי טיסה מיומנים ומקצועיים. למידע נוסף, ניתן להשאיר פרטים באתר כעת.

הזן שם
הזן מספר טלפון (10 תווים)
הזן אימייל
הזן הודעתך