כל מה שצריך לדעת על הכשרת טייסי כיבוי אש

כל מה שצריך לדעת על הכשרת טייסי כיבוי אש

כולנו ישבנו חסרי אונים וצפינו במהדורות החדשות כיצד אלפי דונמים של יערות עולים בלהבות בהרי ירושלים. מדובר בתופעה שנעשית שכיחה למדי בשנים האחרונות, בעיקר בחודשי הקיץ. אי אפשר שלא לחוש צביטה בלב למראה הנזק הסביבתי האדיר הזה. בכל אירוע כזה, הגיבורים המרכזיים הם כמובן טייסי הכיבוי.

מאז האסון בכרמל בשנת 2010, הפכו שירותי הכיבוי האוויריים לעמוד היסוד של כל מבצע כיבוי רחב היקף. יחידת "אלעד", שהוקמה בעקבות השריפה בכרמל ומכונה על שם אלעד ריבן ז"ל, צופה אש שנספה בשריפה, מונה כיום 20 כלי טיס המופעלים בידי אנשי צוות אוויר מוכשרים. כשזה מגיע למקצועות הטיס, אין ספק שמדובר באחד מהייעודים המרתקים, המרגשים והמעניינים ביותר שנוכל להתנסות בהם. אם תהית מה נדרש על מנת להצטרף לכבאים המעופפים, המאמר הבא הוא בדיוק בשבילך.

היכרות מעמיקה עם תחום האש.

למרבה הצער, אין תשובה קלה אחת לשאלה כיצד הופכים לטייסי כיבוי אש, אך ישנו דבר אחד שחשוב שנדע. טייס הכיבוי הוא כבאי לא פחות מאשר טייס. התפקיד דורש טווח רחב של מיומנויות וכישרונות ומעל לכול, היכולת ליישם את כולם ביעילות. לצד מיומנויות טייס מהשורה הראשונה, התפקיד דורש היכרות מעמיקה עם התנהגות אש, חומרי הכיבוי הנפוצים, דפוסי התפשטות והגורמים להם וטקטיקות מתקדמות לכיבוי האש.

שליטה מיטבית במטוס

תפעול מטוס הכיבוי הוא ידני לחלוטין. השליטה של הטייס חייבת להיות מוחלטת כדי לדייק במשימת פיזור חומרי הכיבוי ושינוי משימת הטיסה בזמן אמת על פי הנתונים בשטח. כאן, זהו לא המקום להעביר לתכונות אוטומטיות או להסתמך על תוכניות ממוחשבות. כל ההכשרה שעברנו בשליטה בכלי הטיס באה כאן לידי ביטוי במלוא מובן המילה.

ההכשרה היא ייחודית

לעתים קרובות, מאמינים טייסים כי ניסיון בטיסות ריסוס מספק את רוב המיומנויות הנדרשות לתפקיד. עם זאת, המשימה מורכבת בהרבה מפיזור חומר באוויר. הקרקע הבוערת מהווה סביבה עוינת המשפיעה באופן ניכר על תנאי הטיסה. על הטייסים לסגל היכרות מעמיקה עם ההתמודדות בתנאים אלו שטייסי ריסוס ייפגשו עמם רק לעתים רחוקות. במובן הזה, טייסים בחברות התעופה הגדולות, שהתמודדו עם תנאי מזג אוויר מאתגרים, הם בעלי ניסיון משמעותי בהרבה למשימות כמו אלו מאשר טייסי ריסוס.

היערכות לכל תרחיש

מכל משימות התעופה, אין ספק שמשימות כיבוי טומנות בחובן הכי הרבה הפתעות. דליקה היא תופעה בלתי צפויה והאש עשויה לשנות את כיוונה, עוצמתה ואופן התנהגותה בדרכים שקשה מאוד לחזות. על הטייס לשמור על קור רוח ולהיערך לכל תרחיש שעשוי להופיע. טייס הכיבוי עובד לבד, ללא צוות שיוכל לסייע ולייעץ. לכן, היכולת לקבל החלטות במצבי לחץ ובמהירות היא קריטית להצלחת המשימה.

ההכשרה הבסיסית שלך במקצועות הטיס היא שתספק לך את הבסיס לכל התמחות ייעודית שיהיה ברצונך לעשות בהמשך הדרך. כדי לרכוש כישורים ברמה הגבוהה ביותר ולסגל שליטה אופטימלית בכלי הטיס, צוות איה תעופה מזמין אותך להכיר מקרוב את אחד מבתי הספר המובילים בישראל. למידע נוסף, ניתן להשאיר פרטים באתר.

הזן שם
הזן מספר טלפון (10 תווים)
הזן אימייל
הזן הודעתך