נחיתות אונס

נחיתות אונס

אנחנו יכולים להיערך לטיסה בצורה הטובה ביותר. גם לאחר עריכת בד"ח קפדני, קבלת כל הנתונים המטאורולוגיים והיערכות לכל תרחיש, המרחב האווירי מלא בהפתעות. כטייסים, עלינו לצפות גם לבלתי צפוי וככל שנוצר מצב המחייב נחיתה מידית, חשוב שנדע איך לפעול. בין אם מדובר בתקלה במנועים, מזג אוויר בעייתי או כל אירוע בלתי מתוכנן אחר באוויר, קיימים מצבים רבים בהם טייס נאלץ לנחות מחוץ לשדה התעופה בתנאים לא אופטימליים. מצב זה מכונה "נחיתת אונס". המומחים של "איה תעופה" אספו עבורך מידע שימושי בנושא.

בחירת המיקום המתאים

לא כל שטח הוא אידיאלי לנחיתה. כאשר הקרקע לא אחידה ולא יציבה, אנו מסתכנים בהתהפכות. חשוב שנמצא אזור שיהיה בלתי מאוכלס מצד אחד, אך בעל משטח יציב ונרחב מספיק כדי לבצע נחיתה בטוחה. על אף שכבישים מהווים את האפשרות הטובה ביותר מבחינת יציבות, הסבירות לסיכון עוברי אורח היא גבוהה ולכן אם אין אפשרות להתריע על הנחיתה כדי לפנות את השטח, לא מומלץ לעשות בהם שימוש. גם שדות חקלאיים עשויים להיות בעייתיים. התלמים בשדה החרוש עלולים לגרום למטוס להתהפך.

תמיד כדאי לחפש אחר מנחת

במערכות הניווט של רוב המטוסים ובאפליקציות ייעודיות לטייסים, קיימת היום הפונקציה לחפש אחר המנחת הקרוב ביותר. מומלץ להשתמש בה במצבי חירום. במקרים רבים אנו עשויים לגלות שיהיה בטוח יותר להגיע אל המנחת הקרוב מאשר להסתכן בנחיתה בתנאי שטח.

המהירות היא המפתח

בנחיתה מחוץ לשדה התעופה, גם לשינויים קטנים יחסית במהירות המטוס על הקרקע עלולות להיות השלכות משמעותיות. ככל שהמהירות עולה, אנרגיית ההתנגשות עולה באופן מעריכי. כך למשל, נחיתה במהירות של 60 קשר מהירה רק ב -50 אחוז מנחיתה של 40 קשר, אך היא כוללת 125 אחוז יותר אנרגיה. בנוסף, מומלץ להימנע מנחיתות כאשר קיימת רוח גבית שתוסיף עוד יותר לסיכון. רוח גבית של 10 קשר באוויר שווה ל-20 קשר על הקרקע, מה שמצריך יותר מקום לנחיתה, וכרוך בהתנגשות עוצמתית בהרבה שייתכן שלא נוכל לנהל.

האם יש נוסעים על המטוס?

ככל שהטיסה כוללת נוסעים, אנו אמונים על שלומם. לכן, חשוב שנסייע להם להיערך לנחיתה כראוי. יש לוודא שכל הנוסעים חגרו חגורות בטיחות ויישרו את משענות המושב. בנוסף, יש לפתוח את הדלתות בגוף המטוס לקראת הנחיתה. במקרים רבים, מסגרות הדלתות מתעוותות לאחר נחיתת אונס ופתיחתן תהיה בלתי אפשרית. לכן מומלץ לפתוח אותן מראש.

לקראת המפגש עם הקרקע, יש לכבות את המתג הראשי ולסגור את בורר התערובת והדלק כדי להפחית את הסיכונים לדליקה ככל הניתן לאחר הנחיתה.

אנו ב"איה תעופה" מקווים שלעולם לא יהיה עליך להשתמש בהוראות הללו. במהלך הכשרת הטייס שלך, נספק לך את כל המידע והמיומנויות כדי להיערך כראוי לטיסה ולהימנע ממצבי סיכון מלכתחילה. מדריכי הטיסה שלנו עומדים לרשותך וינחו אותך לכל אורך הדרך עד לקבלת הרישיון. למידע נוסף, ניתן להשאיר פרטים באתר כעת.

הזן שם
הזן מספר טלפון (10 תווים)
הזן אימייל
הזן הודעתך